- Agro-Sieć
- Regulamin serwisu Agro-Sieć Maszyny sp. z o.o.
Regulamin serwisu Agro-Sieć Maszyny sp. z o.o.
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- AGRO-SIEĆ MASZYNY sp. z o.o. z siedzibą w Chełmnie, adres: ul. Magazynowa 2, 86-200 Chełmno, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000446243, kapitał zakładowy 8.450.000 zł, posiadająca NIP 8751555240 oraz REGON 341365743, dalej jako SERWIS, na warunkach szczegółowo przewidzianych w niniejszym REGULAMINIE świadczy usługi – zwane dalej USŁUGAMI SERWISOWYMI – polegające m.in. na naprawie, serwisowaniu, wykonywaniu okresowych przeglądów technicznych oraz diagnozowaniu maszyn rolniczych, ogrodniczych lub komunalnych – zwanych dalej MASZYNAMI.
- USŁUGI SERWISOWE są świadczone przez SERWIS oraz jego oddziały terenowe, zwane dalej ODDZIAŁAMI, których wykaz i szczegółowe dane znajdują się na stronie www.agro-siec.pl.
- W zakres zleconej SERWISOWI USŁUGI SERWISOWEJ mogą wchodzić także inne czynności, które zostaną szczegółowo określone w ZLECENIU SERWISOWYM, w tym zwłaszcza transport MASZYNY do i/lub z SERWISU lub jego ODDZIAŁU.
- USŁUGI SERWISOWE świadczone są wyłącznie na podstawie umowy, na którą składają się: ZLECENIE SERWISOWE oraz dołączony do niego niniejszy REGULAMIN.
§2. ZAWARCIE UMOWY I SKUTKI REZYGNACJI Z JEJ WYKONANIA
- SERWIS i jego ODDZIAŁY działają w dni powszednie w godzinach 8:00-16:00, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. W okresach wzmożonych prac polowych godziny pracy SERWISU i jego ODDZIAŁÓW mogą zostać wydłużone, a informacja w tym względzie zostanie zamieszczona na stronie www.agro-siec.pl.
- Zgłoszenia dotyczące USŁUG SERWISOWYCH są przyjmowane przez SERWIS i jego ODDZIAŁY w GODZINACH PRACY pod numerem telefonu wskazanym na stronie www.agro-siec.pl lub w formie pisemnej (w tym mailowo). Zgłoszenia należy kierować do jednostki SERWISU, która jest najbliżej miejsca, w którym znajduje się MASZYNA.
- Na podstawie informacji otrzymanych od KLIENTA pracownik przyjmujący zgłoszenie wstępnie ocenia, czy w danym przypadku USŁUGI SERWISOWE mogą zostać wykonane przez serwis mobilny w miejscu, w którym znajduje się MASZYNA, czy też wymagają one określonych warunków warsztatowych i podstawienia MASZYNY do SERWISU lub danego ODDZIAŁU, a następnie albo wskazuje KLIENTOWI termin, w jakim winien on podstawić MASZYNĘ do SERWISU lub danego ODDZIAŁU albo ustala z KLIENTEM szczegóły wizyty serwisu mobilnego.
- Jeżeli serwis mobilny stwierdzi, że dana USŁUGA SERWISOWA wymaga określonych warunków warsztatowych, SERWIS w każdej chwili ma prawo odmówić wykonania lub dalszego wykonywania USŁUGI SERWISOWEJ poza swoim warsztatem i zobowiązać KLIENTA do dostarczenia MASZYNY do SERWISU lub wskazanego ODDZIAŁU w ustalonym terminie. Uprawnienie takie SERWIS posiada także wtedy, kiedy warunki w miejscu, w jakim znajduje się MASZYNA, są nieodpowiednie dla bezpiecznego i higienicznego świadczenia pracy przez serwisantów zatrudnianych przez SERWIS.
- Umowę o świadczenie USŁUGI SERWISOWEJ uważa się za zawartą po spełnieniu łącznie następujących warunków:
- w zależności od ustaleń – podstawienie MASZYNY do SERWISU lub jego ODDZIAŁU lub jej udostępnienie serwisowi mobilnemu,
- wypełnienie formularza ZLECENIA SERWISOWEGO, w tym w szczególności wskazanie zakresu czynności do wykonania, i jego podpisanie przez KLIENTA lub osobę upoważnioną do działania w jego imieniu,
- przyjęcie przez SERWIS ZLECENIA do realizacji i poprzez podpisanie ZLECENIA SERWISOWEGO przez osobę upoważnioną do działania w imieniu SERWISU.
- Podpis KLIENTA lub jego pełnomocnika i przedstawiciela SERWISU na dokumencie ZLECENIA SERWISOWEGO oznacza zawarcie umowy o wykonanie USŁUGI SERWISOWEJ na warunkach określonych w niniejszych REGULAMINIE i potwierdzenie, że KLIENT się z nimi zapoznał i je zaakceptował.
- Jeżeli składający ZLECENIE SERWISOWE nie ma umocowania do zawarcia umowy w imieniu KLIENTA lub przekroczy jego zakres wówczas jest on zobowiązany osobiście zapłacić SERWISOWI wynagrodzenie lub odszkodowanie w wysokości nie mniejszej niż wysokość należnego SERWISOWI wynagrodzenia.
- KLIENT składający ZLECENIE SERWISOWE odpowiada za kompletność i prawidłowość podanych przez siebie informacji, a także zakres czynności zleconych do wykonania, a wskazanych w tymże ZLECENIU.
- Jeżeli KLIENT podstawi MASZYNĘ do SERWISU lub jego ODDZIAŁU, lecz nie zawrze umowy o wykonanie USŁUGI SERWISOWEJ (tj. nie podpisze dokumentu ZLECENIA SERWISOWEGO) wówczas następuje wyłącznie zawarcie umowy użyczenia miejsca parkingowego w oczekiwaniu na zlecenie USŁUGI SERWISOWEJ. W takim wypadku w terminie 5 dni, KLIENT ma obowiązek zlecić wykonanie USŁUGI SERWISOWEJ albo zwolnić w tym terminie użyczone miejsce parkingowe. Zawarcie umowy o wykonanie USŁUGI SERWISOWEJ następuje wówczas z chwilą przyjęcia zlecenia do realizacji (tj. podpisu ZLECENIA SERWISOWEGO przez przedstawiciela SERWISU).
- Jeżeli KLIENT wezwie serwis mobilny, lecz nie zawrze umowy o wykonanie USŁUGI SERWISOWEJ (tj. nie podpisze dokumentu ZLECENIA SERWISOWEGO), serwis mobilny nie wykonuje żadnych czynności i ma prawo zażądać od KLIENTA zwrotu kosztów dojazdu.
- Diagnostyka zgłoszonej MASZYNY jest odpłatna. Opłata jest ustalana na podstawie obowiązujących w SERWISIE cenników i jest pobierana nawet w przypadku braku zgody na wykonanie dalszych czynności, w tym naprawy, lub niemożności ich wykonania.
- Odpłatne są także czynności takie jak zdalna diagnostyka i zdalne udzielenie pomocy. Opłata jest ustalana na podstawie obowiązujących w SERWISIE cenników i jest pobierana nawet w przypadku braku zgody na wykonanie dalszych czynności, w tym naprawy, lub niemożności ich wykonania.
- KLIENT, który z jakichkolwiek powodów rezygnuje ze zleconej USŁUGI SERWISOWEJ, jest obciążany kosztami diagnostyki i innych czynności, które zostały wykonane do momentu uzyskania przez SERWIS informacji o rezygnacji, w tym kosztami dojazdu serwisu mobilnego. W takim przypadku KLIENT zobowiązany jest także do uiszczenia na rzecz SERWISU zapłaty za części, które zostały zamówione specjalnie pod zleconą USŁUGĘ SERWISOWĄ przed uzyskaniem informacji o rezygnacji KLIENTA z jej zlecenia.
§3. PODSTAWIENIE I UDOSTĘPNIANIE MASZYNY
- W przypadku USŁUG SERWISOWYCH świadczonych w warunkach warsztatowych przyjmowanie i wydawanie MASZYN odbywa się w GODZINACH PRACY. Po wcześniejszym uzgodnieniu z uprawnionym pracownikiem SERWISU lub ODDZIAŁU istnieje również możliwość przyjęcia bądź wydania MASZYNY w innych dniach lub godzinach.
- Osoba pozostawiająca MASZYNĘ w celu wykonaniu USŁUG SERWISOWYCH w SERWISIE lub w jednym z jego ODDZIAŁÓW zobowiązana jest posiadać dokument potwierdzający tytuł prawny do MASZYNY, który okaże przed przystąpieniem do USŁUG SERWISOWYCH.
- Osoba pozostawiająca MASZYNĘ w SERWISIE lub w jednym z jego ODDZIAŁÓW zobowiązana jest poinformować przyjmującego pracownika SERWISU o wszelkich uszkodzeniach MASZYNY, tj. otarciach, rysach, wgnieceniach lub uszkodzeniach. Uszkodzenia zostaną opisane w ZLECENIU SERWISOWYM. W przypadku nie dopełnienia obowiązku informacyjnego lub nie wnioskowania o umieszczenie takich informacji w ZLECENIU SERWISOWYM domniemywa się, że wszelkie uszkodzenia powstały przed pozostawieniem MASZYNY i nie obciążają SERWISU.
- SERWIS nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w MASZYNIE.
- Powyższe postanowienia niniejszego REGULAMINU stosuje się odpowiednio do przypadków wykonywania USŁUG SERWISOWYCH przez serwis mobilny.
§4. USŁUGI SERWISOWE
- Wykonanie USŁUGI SERWISOWEJ następuje wyłącznie w zakresie wynikającym z treści ZLECENIA SERWISOWEGO. SERWIS nie jest zobowiązany do wykonania żadnych czynności wykraczających poza zleconą USŁUGĘ, w tym kompleksowego weryfikowania poprawności działania każdej części i podzespołu MASZYNY, ani też nie ponosi odpowiedzialności za poprawne działanie części i podzespołów MASZYNY, które nie były przedmiotem zleconej USŁUGI SERWISOWEJ. Jeżeli przy okazji, tj. podczas i w związku z wykonywaniem zleconej USŁUGI SERWISOWEJ, SERWIS stwierdzi, że konieczne jest wykonanie innej dodatkowej usługi niezwiązanej bezpośrednio ze zleconą USŁUGĄ, w tym usługi mającej na celu usunięcie nieprawidłowości uniemożliwiających eksploatację MASZYNY zgodnie z obowiązującym prawem, SERWIS powiadomi KLIENTA o tym fakcie i wykona dodatkową usługę wyłącznie po rozszerzeniu treści ZLECENIA SERWISOWEGO. Na podjęcie decyzji w tym względzie od chwili uzyskania ww. informacji od SERWISU KLIENT ma 24 godziny, a w przypadku USŁUG SERWISOWYCH świadczonych przez serwis mobilny – 30 minut. Niedokonanie zmian (nierozszerzenie) przez KLIENTA treści ZLECENIA powoduje wyłączenie odpowiedzialności SERWISU za wszelkie szkody powstałe z tego tytułu oraz wyłączenie odpowiedzialności SERWISU za nienależyte wykonanie zleconej podstawowej USŁUGI SERWISOWEJ, jeżeli pozostawało to w związku z brakiem wykonania usługi dodatkowej. Strony dopuszczają możliwość wyrażenia zgody przez KLIENTA na rozszerzenie zakresu USŁUGI za pomocą poczty elektronicznej.
- Wyłączenie odpowiedzialności SERWISU za wszelkie szkody powstałe z tytułu m.in. niesprawności MASZYNY oraz za nienależyte wykonanie zleconej USŁUGI SERWISOWEJ w zakresie, w jakim pozwala na to obowiązujące prawo, następuje również wtedy, kiedy KLIENT nie wyraża zgody na rekomendowany przez SERWIS sposób wykonania USŁUGI SERWISOWEJ i USŁUGI te są wykonywane według instrukcji KLIENTA, o ile SERWIS wyrazi na to zgodę.
- Wszelkie USŁUGI SERWISOWE są wykonywane w GODZINACH PRACY. Świadczenie USŁUG SERWISOWYCH poza GODZINAMI PRACY na zlecenie KLIENTA, o ile SERWIS wyrazi zgodę, odbywa się w dniach roboczych za opłatą za robociznę zwiększoną o 30%, zaś w pozostałe dni, tj. w dni ustawowo wolne od pracy oraz w święta, za opłatą za robociznę zwiększoną o 50%.
- W GODZINACH PRACY SERWISU KLIENT może uzyskać informację na temat przebiegu USŁUG SERWISOWYCH.
- Na wyraźne życzenie KLIENTA, o ile jest to możliwe w momencie przyjęcia ZLECENIA, SERWIS podaje KLIENTOWI orientacyjny koszt wykonania USŁUGI SERWISOWEJ i orientacyjny czas jej wykonania. Informacje te nie mają jednak charakteru wiążącego i ostatecznie mogą ulec zmianie, zwłaszcza kiedy okaże się, że wykonanie USŁUGI wiąże się z większym nakładem pracy niż pierwotnie zakładano.
- W tych przypadkach, w których na moment przyjęcia ZLECENIA SERWISOWEGO nie da się oszacować orientacyjnych kosztów wykonania USŁUGI SERWISOWEJ, a KLIENT zażądał podania informacji w tym zakresie, KLIENT jest zobowiązany do zgłoszenia SERWISOWI sprzeciwu co do kontynuowania USŁUGI SERWISOWEJ najpóźniej w terminie 2 dni od momentu uzyskania orientacyjnej wyceny. Brak ww. sprzeciwu ze strony KLIENTA będzie poczytywany jako zgoda na wykonanie USŁUG SERWISOWYCH w zleconym zakresie. W przypadku otrzymania sprzeciwu ze strony KLIENTA jest on zobowiązany do niezwłocznego dokonania odbioru MASZYNY. Nieodebranie MASZYNY w powyższym terminie będzie skutkowało obciążeniem KLIENTA opłatą za korzystanie z miejsca parkingowego według stawki w wysokości 100 zł netto za każdy rozpoczęty dzień. W przypadku, gdy USŁUGA jest świadczona wyłącznie przez serwis mobilny na zgłoszenie sprzeciwu KLIENT ma 15 minut od chwili przedstawienia orientacyjnej wyceny.
- Czas wykonywania USŁUG SERWISOWYCH zależny jest od rodzaju wykonywanych prac, dostępności części zamiennych, ewentualnych warunków gwarancji mających zastosowanie względem MASZYNY lub indywidualnych ustaleń z KLIENTEM.
- W tych przypadkach, w których na moment przyjęcia ZLECENIA SERWISOWEGO nie da się przewidzieć orientacyjnego terminu wykonania zleconej USŁUGI SERWISOWEJ, SERWIS poinformuje KLIENTA o przewidywanym terminie wykonania zleconych USŁUG SERWISOWYCH po dokonaniu wstępnej diagnostyki.
- SERWIS zastrzega sobie prawo przedłużenia terminu WYKONANIA USŁUG SERWISOWYCH, w szczególności gdy:
- w trakcie USŁUG SERWISOWYCH ujawniono nowe uszkodzenia i/lub usterki,
- czas USŁUG SERWISOWYCH dotyczących wykrytych w czasie wstępnej diagnostyki uszkodzeń i usterek okaże się niewystarczający do ich usunięcia ze względu na większy ich zakres niż oszacowany początkowo,
- wymagane jest zamówienie części zamiennych, których czas dostawy nie pozwoli na zrealizowanie USŁUG SERWISOWYCH w terminie pierwotnym.
- zamówione części zamienne nie zostały dostarczone na czas z winy dostawcy, producenta, podmiotu trzeciego lub z powodu siły wyższej,
- niezbędne jest dokonanie przedpłaty przez KLIENTA,
- z innych powodów niezawinionych przez SERWIS.
- Opóźnienie lub zwłoka w wydaniu MASZYNY wynikła z podanych powyżej powodów wyłącza jakąkolwiek odpowiedzialność SERWISU z tego tytułu i nie może być podstawą do zgłaszania jakichkolwiek roszczeń i żądań (w szczególności naprawienia szkody, wydania MASZYNY zastępczej lub zwrotu kosztów wynikających z odpłatnego używania innej podobnej MASZYNY).
- W przypadku, gdy koszt części zamiennych, które są niezbędne do wykonania USŁUG SERWISOWYCH, przekracza kwotę 10.000 zł brutto, SERWIS może wezwać KLIENTA w wyznaczonym przez SERWIS terminie do dokonania przedpłaty w wysokości 50% ich ceny brutto. W przypadku gdy koszt części zamiennych, które są niezbędne do wykonania USŁUG SERWISOWYCH, przekracza kwotę 30.000 zł brutto, SERWIS może wezwać KLIENTA do dokonania przedpłaty w wyznaczonym przez SERWIS terminie w wysokości 100% ceny brutto.
- Niedokonanie zapłaty przez KLIENTA kwot wskazanych przez SERWIS zgodnie z §4 ust. 10 niniejszego REGULAMINU jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy o świadczenie USŁUG SERWISOWYCH. W przypadku, gdy w momencie niedokonania wpłaty przez KLIENTA przeprowadzono już częściowo USŁUGI SERWISOWE, uznaje się, iż odstąpienie od umowy dotyczy jedynie wykonania USŁUG SERWISOWYCH z użyciem wymaganej części jako odrębnego zlecenia USŁUG SERWISOWYCH. KLIENT jest zobowiązany do zapłaty za wykonane już USŁUGI SERWISOWE.
- USŁUGI SERWISOWE są świadczone z użyciem części nowych lub regenerowanych. Użycie do USŁUGI SERWISOWEJ części używanych następuje wyłącznie na życzenie KLIENTA i na jego odpowiedzialność, o ile SERWIS wyrazi na to zgodę.
- Wadliwe części podlegające wymianie w ramach USŁUGI SERWISOWEJ podlegają utylizacji. Przekazanie lub okazanie takich CZĘŚCI KLIENTOWI nastąpi wyłącznie w przypadku, gdy zażądał tego pisemnie w ZLECENIU SERWISOWYM i w dacie jego złożenia. Jeżeli jednak USŁUGA SERWISOWA jest wykonywana w ramach gwarancji wadliwe części pozostają w SERWISIE, a KLIENT może wyłącznie żądać ich okazania.
- Szczegółowy przebieg USŁUGI SERWISOWEJ zostanie udokumentowany w karcie pracy. Karta pracy zostanie dołączona do faktury lub paragonu. Potwierdzenie odebrania MASZYNY po naprawie następuje na karcie pracy.
§5. CENA
- Wynagrodzenie za wykonane USŁUGI SERWISOWE, dalej jako CENA, uwzględnia:
- cenę netto części zamiennych montowanych w miejsce uszkodzonych lub niesprawnych, a nieopłaconych przez KLIENTA,
- opłatę za robociznę,
- opłatę za diagnostykę, w tym diagnostykę wstępną i zdalną, a także pomoc udzieloną zdalnie,
- cenę netto wszelkich substancji i płynów wlewanych lub uzupełnianych w MASZYNIE, za wyjątkiem paliw.
- cenę netto wszelkich usług wykonanych przez firmy zewnętrzne niezbędnych do wykonania USŁUGI SERWISOWEJ,
- podatek od towarów i usług według stawek wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
- W przypadku wykonywania USŁUG SERWISOWYCH poza terenem SERWISU lub ODDZIAŁU do CENY doliczany jest koszt dojazdu.
- CENA powinna być uiszczona w całości najpóźniej w momencie podpisania karty pracy. Uiszczenie CENY pozostaje warunkiem wydania MASZYNY przez SERWIS.
- SERWIS zastrzega sobie możliwość zmiany postanowień §5 ust. 3 niniejszego REGULAMINU w drodze indywidualnych negocjacji z KLIENTEM przy zachowaniu formy pisemnej pod rygorem nieważności. SERWIS może wydać MASZYNĘ przed uiszczeniem CENY pod warunkiem udzielenia skutecznego zabezpieczenia jej zapłaty.
- Informacja na temat godzinowej stawki opłaty za robociznę oraz stawki za diagnostykę i pomoc zdalną dostępna jest u pracowników zatrudnionych na stanowisku koordynatorów serwisu. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie USŁUG SERWISOWYCH ze względu na wysokość opłaty za robociznę, jeżeli rozpoczęto już wykonywanie USŁUG SERWISOWYCH, niezależnie od tego czy KLIENT skorzystał z uprawnienia do uzyskania takiej informacji od koordynatora serwisu, chyba że KLIENT jest konsumentem w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 287 ze zm.).
- Cennik części zamiennych, płynów eksploatacyjnych oraz substancji używanych do świadczenia USŁUG SERWISOWYCH dostępny jest w siedzibie SERWISU lub w ODDZIAŁACH na prośbę KLIENTA o jego okazanie. Cennik części zamiennych może nie uwzględniać części, które dostępne są tylko na zamówienie SERWISU – w takim wypadku koszt części zostanie ustalony z KLIENTEM indywidualnie.
- Wykonanie USŁUG SERWISOWYCH dokumentowane jest przy pomocy faktury VAT lub paragonu, które zawierają m.in. CENĘ, podatek od towarów i usług, jak również wiążący KLIENTA termin zapłaty.
- W wypadku wykonania USŁUGI SERWISOWEJ w ramach gwarancji udzielonej na MASZYNĘ, CENY nie pobiera się. Ustalenie, czy dana usługa została objęta gwarancją następuje na podstawie weryfikacji SERWISU. Jeżeli dana usługa nie zostanie objęta gwarancją – KLIENT zobowiązuje się do zapłaty CENY na rzecz SERWISU.
- W razie zlecenia wykonania usług powypadkowych, KLIENT zobowiązany jest do zapłaty za wykonaną USŁUGĘ lub inne czynności podjęte w związku z USŁUGĄ, także w przypadku odpowiedzialności ubezpieczyciela z tytułu umowy ubezpieczenia. Zapłata wynagrodzenia za wykonaną USŁUGĘ nie jest uzależnione od wyniku ewentualnego sporu pomiędzy KLIENTEM a ubezpieczycielem, bez względu na jego przedmiot.
- W przypadku opóźnienia z zapłatą CENY, SERWIS będzie naliczał umowne odsetki za opóźnienie w maksymalnej wysokości, wynikającej każdorazowo z art. 481 §21 Kodeksu cywilnego.
§6. ODBIÓR MASZYNY
- O wykonaniu zleconych SERWISOWI USŁUG SERWISOWYCH KLIENT zostanie poinformowany przez uprawnionego pracownika SERWISU telefonicznie lub mailowo. W miarę możliwości KLIENTOWI zostanie udzielona także informacja o ostatecznej wysokości CENY za wykonanie USŁUGI SERWISOWEJ.
- KLIENT zobowiązany jest do odbioru MASZYNY w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania informacji, o której mowa w ust. 1 powyżej.
- W przypadku USŁUG SERWISOWYCH wykonywanych przez serwis mobilny informacja, o której mowa w ust. 1 powyżej, zostanie udzielona przez pracownika serwisu mobilnego (dopuszcza się także bezpośrednie udzielenie ww. informacji). KLIENT zobowiązany jest do odebrania MASZYNY w ciągu 30 minut od otrzymania tejże informacji.
- Za każdy dzień opóźnienia w odbiorze MASZYNY KLIENT uiści na rzecz SERWISU karę umowną w wysokości 100 zł, a w przypadku USŁUG SERWISOWYCH wykonywanych przez serwis mobilny karę umowną w kwocie odpowiadającej stawce za roboczogodzinę za każdą rozpoczętą godzinę opóźnienia.
- Przed odbiorem MASZYNY KLIENT zobowiązany jest do sprawdzenia sprawności MASZYNY i dokonania oceny jakości wykonanej USŁUGI SERWISOWEJ. Niewykonanie powyższego zobowiązania przed podpisaniem karty pracy jest równoznaczne z uznaniem MASZYNY za w pełni sprawną w momencie odbioru, a USŁUGĘ SERWISOWĄ za prawidłowo wykonaną. KLIENTOWI przysługuje prawo do zgłaszania zastrzeżeń co do poprawności wykonanych USŁUG SERWISOWYCH najpóźniej do momentu podpisania karty pracy.
- Zastrzega się jednak, że serwis mobilny może odjechać po upływie 1 godziny od przekazania informacji o zakończeniu USŁUGI SERWISOWEJ, a naprawę w takim wypadku będzie się uznawało za przyjętą przez KLIENTA bez zastrzeżeń.
- W przypadku ukrytych wad USŁUG SERWISOWYCH, których wykrycie nie mogło zostać dokonane przed podpisaniem karty pracy, a wykrytych nie później niż w terminie dwóch tygodni od odbioru MASZYNY, KLIENTOWI przysługuje prawo do bezpłatnej naprawy MASZYNY pod warunkiem, iż dokonał ich zgłoszenia nie później niż w terminie 24 godzin od wykrycia wady, a diagnostyka wstępna MASZYNY wykaże, iż wada dotyczy elementu uwzględnionego w USŁUGACH SERWISOWYCH.
§7. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SERWISU
- Odpowiedzialność SERWISU obejmuje wyłącznie wypadki zaistniałe z powodu winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa. Odpowiedzialność z powodu rażącego niedbalstwa ograniczona zostaje jednak kwotowo do wartości wynagrodzenia SERWISU z tytułu wykonania danej USŁUGI SERWISOWEJ i ogranicza się wyłącznie do szkód bezpośrednich. Odpowiedzialność SERWISU w żadnym wypadku nie obejmuje utraty zysków i przewidywanych korzyści, utraty kontraktów, utraty plonów, utraty możliwości użytkowania i zarobkowania, szkód następczych lub pośrednich itd. Ograniczenie odpowiedzialności dotyczy zarówno odpowiedzialności umownej, jak i odpowiedzialności z tytułu ewentualnych zobowiązań pozaumownych, na przykład odpowiedzialności deliktowej, w zakresie dopuszczalnym przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
- W tych przypadkach, w których KLIENT jest przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego – na podstawie art. 558 §1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność SERWISU z tytułu rękojmi zostaje wyłączona w całości (tak w zakresie napraw, jak i użytych w jej trakcie części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych). Powyższe nie dotyczy USŁUG SERWISOWYCH świadczonych na rzecz konsumentów.
- SERWIS nie ponosi także żadnej odpowiedzialności za części użyte do naprawy na życzenie KLIENTA, jak również za części używane oraz nowe, które KLIENT dostarcza we własnym zakresie, o ile SERWIS wyrazi zgodę na ich użycie.
- SERWIS nie jest zobowiązany do zapewnienia KLIENTOWI maszyny zastępczej na czas wykonywania USŁUGI SERWISOWEJ oraz nie ma obowiązku zwracać KLIENTOWI kosztów poniesionych w celu zapewnienia maszyny zastępczej na czas trwania naprawy.
§8. GWARANCJA NAPRAW
- SERWIS może udzielić gwarancji na wykonane USŁUGI SERWISOWE lub części wmontowane do MASZYNY.
- Udzielenie gwarancji odbywa się przy zachowaniu formy pisemnej pod rygorem nieważności, z wyszczególnieniem zakresu udzielonej gwarancji.
- W przypadku wątpliwości co do zakresu gwarancji, domniemywa się jej węższy zakres.
- W razie wątpliwości co do udzielenia gwarancji, domniemywa się, że gwarancja nie została udzielona.
§9. ZABEZPIECZENIE ROSZCZEŃ SERWISU
- Jeżeli KLIENT jest właścicielem MASZYNY, wówczas na zabezpieczenie roszczeń SERWISU m.in. o zapłatę CENY, SERWISOWI przysługuje na podstawie niniejszego REGULAMINU prawo zastawu na MASZYNIE.
- Jeżeli KLIENT nie jest właścicielem MASZYNY, wówczas na zabezpieczenie roszczeń SERWISU m.in. o zapłatę CENY, SERWISOWI przysługuje na podstawie niniejszego REGULAMINU prawo zatrzymania MASZYNY.
§10. KONSUMENT I PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA
- Postanowienia niniejszego REGULAMINU nie mają na celu pozbawiać konsumentów ich praw wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów dotyczących ochrony praw konsumentów. Postanowienia REGULAMINU, które są sprzeczne z tymi przepisami, nie znajdują względem konsumentów zastosowania.
W szczególności względem konsumentów nie znajdują zastosowania następujące postanowienia REGULAMINU – §2 ust. 8, §6 ust. 5, 6 i 7, §7 ust. 1, §9 ust. 1 i 2, §11 ust. 6 oraz te, przy których poczyniono takie wyraźne zastrzeżenie. - Zastrzega się, że postanowienia niniejszego REGULAMINU nie mają na celu naruszać praw przedsiębiorców na prawach konsumentów, o których mowa m.in. w art. 385(5) Kodeksu cywilnego. Postanowienia niniejszego REGULAMINU, które są sprzeczne z przepisami dotyczącymi ochrony praw takich osób, nie znajdują względem tychże osób zastosowania.
§11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W przypadku gdyby jakiekolwiek postanowienia niniejszego REGULAMINU dotknięte były nieważnością, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
- Na terenie SERWISU i jego poszczególnych ODDZIAŁÓW w miejscach, w których wykonywane są USŁUGI SERWISOWE, istnieje całkowity zakaz przebywania KLIENTÓW oraz osób postronnych.
- Na terenie SERWISU i jego poszczególnych ODDZIAŁÓW obowiązuje całkowity zakaz wykonywania zdjęć, jak również rejestrowania dźwięku i obrazu, przez podmioty nieuprawnione.
- SERWIS nie wyraża także zgody na nagrywanie przebiegu USŁUG SERWISOWYCH wykonywanych przez serwis mobilny
- MASZYNA niesprawna może być wydana jedynie na pisemną prośbę KLIENTA i na jego odpowiedzialność.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów wynikłych ze stosunków prawnych objętych niniejszym REGULAMINEM jest sąd właściwy dla siedziby SERWISU wynikającej z KRS.
- SERWIS informuje, że posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 4c ustawy z 8.3.2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.